Wednesday, June 4, 2008

PAS akan bersendirian

Kenapa ramai orang PAS lebih utamakan ANWAR Ibrahim untuk jadi PM kenapa tidak TG Hj Hadi? Ramai yang tidak tau kenapa,? ramai dari mereka beranggpan ada agreement antara parti dalam pakatan rakyat. DAP sudah tentu tidah setuju kalau dinamakan TG Hj HADI dinamakan sebagai PM JIKA Pakatan Rakyat menang secara total didalam PRU12 yang lalu. Sudah tentu sukar untuk PAS berkerjsama dengan DAP dan mungkin keputusan PRU12 yang lalu tidak seperti apa yang kita lihat sekarang.

Cakap-cakap kedengaran bahawa laluan ANWAR untuk jadi PM akan lebih mudah dengan kemasukan Ezam ke dalam UMNO. Jika PM sekarang menawarkan ANWAR jadi PM untuk menggantikan beliau dengan syarat ANWAR haruslah masuk kembali UMNO, Apabila Anwar memberitahu rakyat Malaysia bahawa kerajaan baru akan ditubuhkan pada bulan September, apakah Anwar merujuk kepada kerajaan Abdullah-Anwar? Apakah pada bulan September Anwar akan menyertai UMNO dan akan dilantik sebagai ‘running-mate’ Abdullah untuk pemilihan pucuk pimpinan parti pada Disember 2008.

Maka kemungkinan Parti keadilan kemungkinan akan berkubur dan ahli-ahli nya mungkin masuk PAS atau DAP serta UMNO. PAS kemungkinan besar tak akan bersama Anwar dan bersendirian seperti dulu. Kerana UMNO dari dulu hingga bila-bila tak akan berubah.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home