Saturday, May 31, 2008

PAS dan PKR mesti ambil kesempatan

PAS dan PKR mesti ambil kesempatan dengan kaadaan UMNO yang serba tak kena dan kucar kacir. Kemenangan yang tidak diduga masa PRU12 yang lalu dengan berjaya mengekalkan Kelantan dan berjaya menawan 4 buah negeri dan kemenangan majoriti di Wilayah Persekutuan lebih berharga serta bermakna dari kemasukkan Ezam dan 7 orang kanan nya (konon dulunya panglima perang PKR) ke dalam parti UMNO yang hampir lupus dijangkakan pada 2012/2013 oleh Sanusi Junid. (Sanusi Junid berhadapan kemungkinan dipecat dari jawatannya sebagai Presiden UIA pun baru keluar UMNO). Perlu di ingat kemenangan Pakatan Rakyat terutamanya parti keadilan Rakyat pada PRU12 yang lalu tanpa bantuan Ezam pun. Jika Beliau masuk balik UMNO sebelum PRU12 ,dia juga bakal tersungkur. Bak kata Presiden PKR dan orang kanan beliau, tak jejaskan parti langsung..jadi jangan la beliau dan 7 orang tu perasan bagus sangat. Mungkin itulah hikmah nya kemenangan besar walaupun tak dapat memerintah Malaysia sepenuhnya dengan ketiadaan beliau.
Kemasukan beliau ke dalam UMNO, membuatkan manusia-manusia yang berjawatan besar dalam parti tersebut risau serta gundah gulana..manalah la tau kot-kot 6 kotak rahsia tu terkena batang hidung mereka terutamanya dari team mantan PM. Hari demi hari menyaksikan drama melayu, cina dan india di tayangkan di media perdana dengan ending nya yang pasti penuh suspen..dengan isu ahli GERAKAN di tawarkan jawatan oleh Pakatan Rakyat di Wilayah Persekutuan dan di Penang, dengan isu MCA -"spy squad" juga isu MIC dimana uncle Sam kata lebih 22% ahli dah keluar parti..tapi isu UMNO lebih mendapat perhatian rakyat seperti kes Ezam dan pertelingkahan antara Zaid, Tajuddin dan Mukhriz.
Dengan Kaadan BN serba parah, inilah masanya PAKATAN RAKYAT terutamanya PAS, PKR dan DAP perlu menggunakan kesempatan dan peluang untuk menarik seberapa ramai rakyat bersama dengan meraka. Jauhkan perselisihan faham, eratkan kerjasama sesama parti dan selesaikan isu-isu antara pari secara ilmiah dan jangan sesekali bangkitkan isu dalaman parti ke dalam media perdana.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home